Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Een goede wetenschappelijke tekst kan alleen tot stand komen wanneer je bij elke stap van het schrijfproces kritisch nadenkt. Dat proces begint bij het opstellen van een deugdelijke centrale vraag. Om die vraag te beantwoorden moet je de gelezen literatuur aan een grondige analyse en beoordeling onderwerpen. Ook tijdens het selecteren, structureren en formuleren van je tekst moet je steeds weer doordachte keuzes maken. Hoe doe je dat? Kritisch denken & schrijven leert je hoe je tot een goede wetenschappelijke tekst, zoals een scriptie, kunt komen. De methode richt zich daarbij zowel op de ontwikkeling van het academisch denkvermogen als op schrijfvaardigheid. Centraal staat het schrijven van een wetenschappelijke tekst op basis van literatuuronderzoek. Er wordt ruim aandacht besteed aan argumentatieanalyse: door een kritische beoordeling van literatuur kun je je eigen onderzoeksvraag op een doordachte en gestructureerde wijze beantwoorden. Ook komen het vergroten van de taalvaardigheid en het proces van herschrijven van de tekst uitgebreid aan bod. Er is bovendien aandacht voor het schrijven van andere wetenschappelijke genres zoals een empirisch onderzoekverslag, literatuurverslag, recensie, betoog, essay en een populairwetenschappelijk artikel.
Science --- kritisch denken --- Scripties --- Wetenschappelijke publicaties --- Onderzoeksmethoden --- Schrijven --- Informatievaardigheden --- wetenschappelijk schrijven --- 450.8 --- paper --- schriftelijke communicatie --- 02 --- Methodiek van het studeren --- 007.2 --- Scriptie --- Wetenschappelijke publicatie --- Onderzoeksmethode --- Academisch schrijven. --- Eindwerken.
Choose an application
De laatste jaren duiken er meer en meer publicaties op die het belang van en de nood aan 'evidence-based practice' en 'evidence-based richtlijnen' in de verslavingszorg benadrukken. Naar analogie met de term 'evidence-based medicine' wordt hiermee verwezen naar het toepassen van interventies en het voorschrijven van medicatie waarvan men de effectiviteit 'wetenschappelijk bewezen' acht. Het vertalen van dit ideeëngoed uit de geneeskunde naar de verslavingszorg blijkt echter geen evidentie. In dit boek gaan we voor de doelgroep van personen met middelengerelateerde problemen na voor welke interventies er voldoende wetenschappelijk bewijs beschikbaar is en welke 'evidence-based' richtlijnen er momenteel voorhanden zijn. In het empirisch onderzoeksluik wordt de kennis over, de toepassing van en de houding tegenover 'evidence-based practice' en 'evidence-based' richtlijnen in ambulante en residentiële centra voor verslavingszorg in kaart gebracht. Tot slot wordt stilgestaan bij aan te bevelen 'evidence-based' richtlijnen voor de Belgische verslavingszorg en de manier waarop deze geïmplementeerd kunnen worden.
Evidence based practice --- Verslaving --- Hulpverlening. --- drugs --- evidence-based methodiek --- Social problems --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- verslaving --- Social welfare methods --- drughulpverlening --- methoden van het sociaal werk --- Evidence-Based Practice --- Street Drugs --- HV 5001 -- Alcoholism --- Substance-Related Disorders --- Alcohol-Related Disorders --- Narcotic addicts --- Belgium --- Rehabilitation --- Narcotic habit --- Treatment --- Evidence based onderzoek --- 677 Drugs --- Hulpverlening --- 178 --- Cannabis (marihuana) --- Cocaine --- Comazuipen (binge drinking) --- Drugs --- Medicamenteuze verslaving (geneesmiddelenverslaving) --- Toxicomanie (verslaving) --- Provincie West-Vlaanderen --- Evidence-based medicine --- Gokken --- Internet
Choose an application
Een eindwerk is de bekroning en het sluitstuk van studies in het hoger onderwijs. De kwaliteit ervan wordt bepaald door de inhoud en de opmaak die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Deze handleiding is opgevat als een praktisch naslagwerk dat kan gebruikt worden om een groot verslag te schrijven, of het nu een masterproef is, een onderzoeksrapport of een afstudeerwerk. Komen onder andere aan bod: hoe begin je te schrijven? Welke zijn de verplichte onderdelen? Hoe breng je structuur aan in je ideeën? Wat zijn de juiste stijl en toon? Hoe moet je refereren aan elektronische en niet-elektronische werken? Welke zijn de meest voorkomende taalfouten waarvoor je je moet behoeden? Welke vormgeving is verplicht? Welke opmaak is gewenst?
Dissertations, Academic --- Report writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Bronverwijzingen. --- Citeren en refereren. --- Eindwerk. --- Eindwerken : schrijven. --- Informatievaardigheden. --- Rapporteringstechnieken. --- Refereren. --- Scriptie. --- Scripties --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Nederlandse taal. --- Eindwerken. --- Social Sciences and Humanities. Communication Studies --- Reporting. --- Publishing. --- Thèses et écrits académiques. --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Science --- Higher education --- wetenschappelijk schrijven --- Schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- #KVHA:Scripties --- LESS --- #KVHA:Methodologie --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:303H0 --- 450.8 --- scripties --- rapporteren --- eindwerken --- schriftelijke communicatie --- Schriftelijke communicatie --- eindwerk --- schrijfvaardigheid --- 001.818 --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Nederlands --- Dutch language --- 499.5 --- 844.4 --- schrijven --- scriptie --- Methodiek van het studeren --- Notuleren - Rapporteren --- 002 --- Eindwerk --- BPB1003 --- Pratique de rédaction --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Scripties --- 001 --- 378 --- 003 --- Eindwerken --- Spelling --- Rapporteren --- spelling 1995 --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- portfolio --- spelling --- publiceren --- scriptie (eindwerk) --- rapportage --- Redactie in de praktijk --- Wetenschap --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- 007.2 --- #KVHA:Rapporteren --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven; Nederlands --- 808 --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijke eindwerken ; leidraad --- Illustraties ; Herr Seele --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- 010 --- Bronvermeldingen --- Eindscriptie --- Hoger onderwijs --- Rapportage --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 092510.jpg --- 001.81 --- 808.1 --- Eindwerken schrijven --- citeren en refereren --- informatievaardigheden --- literatuurlijst --- literatuurstudie --- plagiaat --- rapporten --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Bibliografie ; inleidingen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- hoger onderwijs --- verslagen --- projecten --- PXL-Music 2015 --- PXL-Central Office 2016 --- departement Algemeen 09 --- eindverhandeling --- handleiding --- praktisch naslagwerk --- Projecten --- Verslagen --- Spellingproblemen --- Methodologie --- Communicatie --- Refereren --- Bronnen --- písomné zručnosti --- teksti koostamise oskus --- stylistické schopnosti --- effektiv skriftlig fremstilling --- abilități de redactare --- writing skills --- τεχνική της σύνταξης --- вештина писања --- umiejętność redagowania pism --- vještina pisanja --- redactie in de praktijk --- ħiliet tal-kitba --- pratica di redazione --- rašymo įgūdžiai --- tekstin laadintakäytäntö --- prática da redação --- aftësi shkruese --- írásbeli készségek --- técnicas de redacción --- Gewandtheit im schriftlichen Ausdruck --- förmåga att uttrycka sig i skrift --- писмени умения --- вештини за пишување --- dokumentu izstrādes prasmes --- veščina pisanja --- practici de redactare --- schopnost vést administrativní agendu --- praktika të të shkruarit --- schopnost vést písemnou agendu --- rašymo būdai --- редакција --- braižymo įgūdžiai --- writing practices --- dokumentu izstrādes prakse --- prática da redacção --- способност за стилско изразување --- slohové schopnosti --- drafting skills --- aftësi hartimi --- Scriptie --- Verslag --- Spellingsprobleem --- Bron --- scileanna scríbhneoireachta --- Adult education. Lifelong learning --- Stilistics --- Report writing - Handbooks, manuals, etc --- Pratique de rédaction --- 450.8. --- Schrijven. --- eindwerk.
Choose an application
Psychology --- Social sciences --- Psychological literature --- Social science literature --- Authorship --- Publishing --- Naslagwerken --- Publicatienormen. --- publicatienormen. --- Bronvermelding. --- Academische teksten --- Bibliografische referenties. --- Elektronische bronnen --- Rapporten --- Research --- Scripties. --- Engelse taal --- stijl. --- bibliografische referenties. --- Engelse taal. --- handboeken. --- Psychologie --- Rédaction de rapports, notes et comptes rendus --- Art d'écrire --- schrijven --- Science --- zakelijk schrijven --- writing [processes] --- 002 --- Citeren --- Refereren --- APA-normen --- APA --- 001.818 --- Documentatie : refereren --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 001.81 --- 450.8 --- APA (American Psychological Association) --- citeren en refereren --- literatuurstudie --- 031 --- citeren --- informatievaardigheden --- rapporteren --- refereren --- #SBIB:02G --- #SBIB:303H0 --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Engels --- #KVHA:Stijlboek; Engels --- #KVHA:Stijlboek; psychologie --- #KVHA:Taalzuivering; Engels --- #KVHB:APA-regels --- #KVHB:Bibliografische referenties --- #KVHB:Kantoor TP --- 001.891 --- 159.9.078 --- 159.9.078 Instrumentarium van het psychologisch onderzoek --- Instrumentarium van het psychologisch onderzoek --- 001.81 Techniek van de intellectuele arbeid --- Techniek van de intellectuele arbeid --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Psychology literature --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Methodiek van het studeren --- informatie en documentatie --- Bibliotheekwezen --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Rédaction de rapports, notes et comptes rendus. --- Art d'écrire. --- Rapporteren --- American Psychological Association --- Onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- #KVHA:Teksttypologie --- #KVHA:APA-regels --- #KVHA:Citeren --- Natuurwetenschappen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Stijl. --- Handboeken. --- Onderzoek (wetenschap) --- Psychology - Authorship - Style manuals --- Social sciences - Authorship - Style manuals --- Psychological literature - Publishing - Handbooks, manuals, etc. --- Social science literature - Publishing - Handbooks, manuals, etc.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|